Sne i matematikundervisningen?

Ja da 😊. Og så endda i fjernundervisningen.

En fin kombination af undervisning i fysik, geometri og bevægelse væk fra skærmen. Eleverne blev bedt om at lave forskellige geometriske figurer med sne, veje dem på en almindelig bagevægt og bagefter lave udregningerne, Nogle elever fandt en beholder, de kendte rumfanget af, og vejede dem med og uden sne.

 

Opgaven var følgende:

For at beregne massefylden skal du bruge rumfanget og vægten.

  • I din besvarelse skal jeg se et billede af den sneklump, du beregner massefylden på.

  • En udregning for, hvordan du finder rumfanget.

  • Et billede at vægten på sneen.

  • Et bud på snes massefylde i måleenheden g/cm3

  • Jeg glæder mig til at se jeres bud på, hvad snes massefylde er.

 Vigtigst var processen og overvejelserne undervejs - ikke resultatet.

Opgaven blev løst af en 9. klasse og sat i gang af underviser i fysik og matematik Irene Hedegaard Hansen.

 

Opgaven…

Opgaven…

Guest User